ata
ata
UZAKTAN SAĞLIK
UZAKTAN SAĞLIK
DÜNYA ÜNİVERSİTELER ŞAMPİYONASINDA ÖĞRENCİLERİMİZDEN ALTIN MADALYA
Slide
previous arrow
next arrow
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
ata
UZAKTAN SAĞLIK
bağış
UZAKTAN SAĞLIK
DÜNYA ÜNİVERSİTELER ŞAMPİYONASINDA ÖĞRENCİLERİMİZDEN ALTIN MADALYA
previous arrow
next arrow
Shadow

Dicle Üniversitesi Hastanesi, Oracle İle Hasta ve Çalışan Deneyimini İyileştiriyor

Arka plan:

Diyarbakır Dicle Üniversitesi Hastanesi, Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu bölgesinde yer alan ve kırk yılı aşan süredir bölge insanlarına hizmet veren, referans ve öncü bir üniversite eğitim ve araştırma hastanesidir. Hastane günde ortalama 4.000 ayaktan 1.000 yatan hasta olmak üzere 5.000 civarında hastaya kesintisiz hizmet vermektedir.

Güçlükler:

Hasta deneyimini arttırma: Sürekli artan hasta sayısı nedeniyle var olan BT operasyonları, hasta deneyimini en uygun hale getirmek için gereken büyük miktarlardaki verileri yönetecek ölçeğe sahip olamamaktaydı. Buna, randevuları planlama, test sonuçlarını görüntüleme, doktorlarla iletişim de dahil olup, tüm bunlar çevrimiçi ortamda yapılmaktadır.

Resmi yönetmeliklerle uyum: Türkiye’deki resmi yönetmelikler gereğince hastanelerin hasta verilerini her gün “E-Nabız” adlı portala yüklemeleri gerekmektedir. Dicle Üniversitesi’nin de her gün yüklemesi gereken ve her birinde yaklaşık 100.000 kayıt bulunan on farklı veri kümesi bulunmaktadır. Bu verilerin yüklenmesinin uyumsuz bulunması halinde ise bu durum devletin resmi değerlendirme sisteminde hastanenin puanının düşmesine yol açmaktadır.  Verilerin yüklenmesinin gecikmesi veya uyumsuz olması, hastanenin SGK’ya düzgün ve zamanında fatura düzenlemesini de engellemektedir.

Yoğun zamanlardaki olası arızaları ortadan kaldırma: Çalışanlara, hastanenin bilgi yönetim sistemine herhangi bir aksaklık olmaksızın erişme imkanı verme.

Veri yedekleme: Bir felaket anında verilerin yedeklenmesi. Mevcut altyapı, bir felaket anında verilerin kurtarılmasına olanak sağlamıyordu ve bu da Dicle Üniversitesi Hastanesi için artan bir baskı oluşturmaktaydı.

Sonuçlar:

Oracle Enterprise Edition Veritabanı ve Oracle Database Appliance üzerinde “E-Sonuç” portalı geliştirilmiştir. Bu portal sayesinde hastalar randevu rezervasyonu yapabilmekte ve doğrudan doktorlarla bağlantı kurup test sonuçlarını da mobil uygulama üzerinden görüntüleyebilmektedir. Daha öncesinde hastalar, test sonuçlarını basılı olarak alabilmek için bir kaç saat veya bir günden daha fazla beklemek zorunda kalabiliyorlardı. Şimdi ise tüm sonuçlarını ve diğer verileri çevrimiçi ortamda alabilmektedirler.

Planlanan veya planlanmayan atıl süreyi azaltmak ve yüksek süreklilik sağlamak amacıyla Oracle Real Application Clusters ile Oracle Maximum Availability Architecture kurularak, iş operasyonlarının kesintisiz yürütülmesine imkan sağlanmıştır.

Muayene, hasta raporları, teletıp ve “E-Nabız” ile verilerin paylaşılması gibi alanlarda bekleme süresi %75 oranında azaltılmıştır.

“E-Nabız” uygulamasına veri yükleme süresi 180 dakikadan 45 dakikaya düşmüştür. Dicle Üniversitesi Hastanesi artık verileri her 6 saatte bir yüklemektedir.

Fiziki veri yedekliliği ve koruması için Data Guard kullanımı. Veriler pasif modda tutulmakta olup bir felaket anında geri kurtarılmaktadır.

Arşiv günlükleri yedek sunucuya her 20 dakikada bir gönderilmektedir.

Oracle Veritabanı Sunucusunun esnek lisanslama modelinden faydalanılarak toplam sahip olma maliyeti azaltılmıştır.

Kurum Neden Oracle’ı Tercih Etti:

Diyarbakır Dicle Üniversitesi Hastanesi hem katı resmi yönetmeliklere uygun hareket etmek hem de aynı zamanda artan hasta ihtiyaçlarını karşılayabilmek zorundaydı. Mevcut sistem ise iyileştirme ve raporlama gereksinimlere hazırlıksızdı. Dicle Üniversitesi Hastanesi, Oracle Veritabanı üzerinde Hastane Bilgi Yönetim Sistemi ile E-Sonuç uygulamasını konuşlandırarak maliyetleri kontrol altına almayı, planlanan ve planlanmayan kesintilerden kaynaklanan atıl süreleri azaltmayı ve hasta deneyiminin kalitesinden ödün vermeden de BT yönetimini basitleştirmeyi başardı.

Diyarbakır Dicle Üniversite Hastanesi hasta memnuniyetini arttırma ve gelecek büyüme hedeflerini karşılamak amacıyla, yazılım, network ve depolama özelliklerini entegre bir paket halinde sunan Oracle Database Appliance platformunu seçti.

** Dr İsmail Yıldız, Proje Yürütücüsü ve Başhekim Yardımcısı**

 “Hastalarımıza zamanında ve güvenilir tıbbi hizmet verebilmek en önemli önceliğimizdir. Oracle teknolojisi ile artık hasta deneyimini daha da iyileştirmek için gereken yenilikçi yeni hizmetleri oluşturacak temele sahibiz.”

**Melih Somel – Danışman**

“Oracle Veritabanı, yüksek süreklilik ve performansı sağlamaya devam ederken bir yandan da çok büyük veri kümelerini günübirlik yönetme ihtiyacını karşılamış oldu. Dicle Üniversite Hastanesi yöneticileri ile birlikte çalışarak, projeyi başarılı bir şekilde zamanında tamamlamış olduk.”

**Ziya Bolgönül – Probel Yazılım Genel Müdürü**

“Dicle Üniversitesi Hastanesi yöneticileri ile çalışarak, yüksek performans sağlayan ve felaket kurtarma senaryosuna hazır bir Oracle veritabanı ortamını kurmuş olduk.

Dicle Üniversitesi Hakkında; http://hastane.dicle.edu.tr/idari-birimler/healthtourism/en/

https://www.oracle.com/customers/diyarbakir-dicle-hospital.html

https://www.oracle.com/search/customers/

Pin It

Misyon ve Vizyonumuz

MİSYONUMUZ
Hasta, hasta yakını ve çalışan odaklı, çağdaş tıbbi etik ilkelerini benimseyen, Sağlıkta Kalite, Akreditasyon, Verimlilik, Mükemmellik ve Yönetim sistemleri standartlarına uygun ve katılımcı yönetim anlayışı ile bütüncül bir sağlık hizmeti sunmaktır.
VİZYONUMUZ
"Halka Hizmet, Hakka Hizmettir" anlayışıyla, Sağlıkta Kalite, Akreditasyon, Verimlilik, Mükemmellik ve Yönetim sistemleri standartları çerçevesinde, sürekli bilgi ve teknolojisini yenileyebilen, Ülkemizde ve komşu ülkelerde güvenle anılan bir referans hastane olmaktır.

Temel Değerlerimiz

• Hasta, Hasta Yakını ve Çalışan Önceliği,
• Çalışanların aidiyet duygusu, dayanışması ve motivasyonu,
• Eğitim ve Gelişimde Süreklilik,
• Ölçümlere Dayalı Hizmet Planlaması ve Üretimi,
• Kaynakların Etkin Kullanımı,
• Önyargısız Yaklaşım, kalıcı güven
• Bilimsel ve Etik Kurallar,
• Katılımcılık, etkinlik ve etkililik.

İletişim

  • Adres: Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastaneleri
    Başhekimliği, Kampüs, Sur, Diyarbakır, Türkiye 21280
  • Randevu: 0850 480 21 21
  • Santral: 0850 480 21 00
  • Faks: 0 412 248 85 23
  • E-Posta: hastane@dicle.edu.tr
Free Joomla! templates by Engine Templates