Tarihi Diyarbakır Surları ve Dicle Nehri karşısında; 27.000 dönümlük arazi üzerine kurulmuş, 192.000 metrekare kullanım alanı ile hastalarımıza 1974 yılından itibaren hizmet vermektedir.
DÄ°CLE ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ° HASTANESÄ° KALÄ°TE YOLCULUÄžU
2008 |
2008 öncesi ISO 9001 kapsamında çalışmalar yapılmış. Ancak Süreklilik sağlanamadığı için ISO Belgesi askıya alınmıştı. |
|
2009 |
Yılında ISO 9001:2008 KYS ile çalışmalara başlandı. |
|
2011 |
TS EN ISO ISO9001:2008 ile belgesi alındı. |
|
2012 |
Sağlık Bakanlığı (SB) Sağlık Hizmet Kalite Standartları çalışmalarına başlandı. |
|
2012-2016 |
Çalışmalara rutin seyirde devam edildi. |
|
2016 |
Eylül 2016 sonrası yeni Rektörlük Yönetimi desteği ile Kalite süreci masaya yatırıldı. |
|
2017 |
Nisan 2017 sonrası Kalite Bilinciyle süreç taçlandırılarak devam edildi. |
|
2017 |
Hastane Kalite Direktörü Başhekim Yardımcısı olarak görevlendirildi. |
|
2017 |
Kalite Birimi güçlendirilerek ve yeniden yapılandırılarak; Kalite Yönetim Süreci, Klinik Kalite Süreci, Akreditasyon Süreci, Verimlilik Süreci, HKS/BKT/Komiteler Destek Süreci, Strateji Geliştirme İç ve Dış Tetkikler Süreci, Dekanlık Kalite ve Akreditasyon Süreci oluşturuldu. |
|
2017 |
Birim Kalite Temsilcileri güncellendi. Her AD/BD’ında Öğretim Üyesi, Asistan Dr. ve Sorumlu hemşireler ile İdari Birimlerde Birim Sorumluları BKT olarak görevlendirildi. |
|
2017 |
Başta Kalite Konseyi olmak üzere; Eğitim, Tesis Güvenliği, Hasta ve Çalışan Güvenliği, İş Sağlığı ve Güvenliği, Klinik Kalite, Bilgi Güvenliği Yönetimi vb. komisyonları dahil, toplam 33 Adet Konsey/Komite/Komisyon/Kurul ile çalışmalar sürekli takip edilerek iyileştirici faaliyetler başlatıldı. |
|
2017 |
Hastane Geneli; |
|
Sağlıkta Akreditasyon Standartları (SAS), |
||
ISO 9001:2015 KYS Standartları, |
||
Avrupa Kalite Vakfı Mükemmellik Modeli(EFQM) Standartları, |
||
Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal (MOTE) Standartları, |
||
Verimlilik Standartları, |
||
Standartlarının gereği yapılması için süreç başlatıldı. |
||
2017 yılında her ay Hastane Yönetim Kurulu yapıldı ve bu toplantılarda Kalite Sürekli Gündem yapıldı. |
||
2017 |
Yılda 2 kez Rektör Başkanlığında Hastane Genel Kurulu yapılarak Kalite çalışmaları Rektörlük düzeyinde paylaşıldı. |
|
2017 |
Her yıl iki defa Hastane geneli yaklaşık 130 birimde Öz Değerlendirme/İç Tetkikler yapıldı. Tetkiklerde 90 ve üstü puan alan birimlerimiz, ek % 5 performans puanı ile ödüllendirildi. |
|
2017 |
Her yıl iki defa Hastane geneli BKT ve Yöneticilerimizin katıldığı Yönetimin Gözden Geçirme (YGG) toplantıları yapılarak; tüm kalite süreçlerimiz değerlendirildi. Ve iyileştirmeye yönelik kararlar alındı. |
|
2017 |
Eğitim Komitesi Öncülüğünde ve Yıllık Eğitim Planı çerçevesinde; Yıllık Planlı Eğitimler (SKS Hastane, İSG, Bebek Dostu Hastane vb.), Genel ve Bölüm Uyum ile Hasta/Hasta Yakını Eğitimleri, Hizmetiçi Eğitimler, Talepli/Talepsiz Eğitimler, Stajyerlik Hizmetleri, Sertifikalı Eğitimler ve Dış Eğitimlerle çalışanlarda kalite bilinci artırıldı. |
|
2017 |
21 Bölüm ve 11 Sağlık olgusu çerçevesinde; 68 Bölüm bazlı ve 82 Klinik bazlı göstergeler izlenmeye başlandı. Ve Çalıştaylar/İyileştirme Toplantılarıyla sürekli sağlıklı veri alınması için çalışmalar yapıldı. |
|
2017 |
SAS Akreditasyon süreci için gerekleri olan çalışmalara başlandı. |
|
2017 |
Dekanlık koordinasyonunda MOTE standartları gerekleri yapılmaya başlandı. |
|
2017 |
TS EN ISO 9001:2015 KYS Belgesi alındı. |
|
2017 |
Avrupa Kalite Yönetim Vakfı Mükemmellik Modeli (EFQM) Sürecine girilerek 2* Mükemmellikte Kararlılık Belgesi alındı. |
|
2017 |
Her Yıl Memnuniyet Anketleri kapsamında; Aylık olarak, Poliklinik/Klinik/Acil Servislerimizde Hasta Memnuniyet anketleri yapıldı. Yılda 2 defa Çalışan Memnuniyet anketleri uygulandı. |
|
2017 |
Hastanenin Misyon, Vizyon, Temel Değerleri ile Politika ve Stratejileri çerçevesinde her yıl Kalite Hedefleri belirlendi ve takibi yapıldı. |
|
2018 |
Sağlık Bakanlığı SKS V5-Hastane Dış tetkiki geçirildi ve 89,60 Puan alındı. |
|
2018 |
TS EN ISO 9001:2015 KYS Belgesinin kapsamı genişletilerek Tıp Fakültesi Eğitimi ve Araştırma Süreçleriyle Belge güncellendi. |
|
2018 |
SAS Akreditasyonu için TÜSKA Akreditasyon Öz Değerlendirme sürecinden geçildi. |
|
2018 |
Tıp Eğitimi Akreditasyonu için TEPDAD’a başvuru yapıldı. |
|
2019 |
Tıp Fakültesi Eğitimi TEPDAD tarafından Akredite edildi. |
|
2019 |
Hastane Stratejik Plan (2020-2024)’ı hazırlandı. |
|
2019 |
Uluslararası Kalite Kongresine bildirili katılım sağlandı. |
|
2019 |
21 Bölüm ve 11 Sağlık olgusu çerçevesinde; 68 Bölüm bazlı ve 82 Klinik bazlı göstergeleri ile 49 Verimlilik göstergelerinde sürekli iyileştirme çalışmaları yapıldı. |
|
2019 |
317 doküman revize edildi, 80 yeni doküman oluşturuldu. |
|
2019 |
Aylık İdari Birimler Koordinasyon Toplantıları, Klinik Sorumlu Hemşireler Toplantısı, Çalışan Paylaşım Toplantılarıyla; Kurumda Kalite Kültürü oluşturma çalışmalarına devam edildi. |
|
2019 |
Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartlar V5-Hastane kapsamında 5 Boyutta ve 36 Bölümde; 557 Standart, 1100 Değerlendirme Ölçütü, 68 Bölüm Bazlı gösterge ve 82 Klinik bazlı göstergeyle Güvenli Hastane olma yolunda kalite çalışmalarına devam edildi. |
|
2019 |
Güvenli Hastane olma yolunda ilerleyen Hastanelerimizde, 23-25 Ekim 2019 tarihlerinde Sağlık Bakanlığının SKS V5-Hastane dış tetkiki gerçekleşti ve 93,79 puan alındı. |
|
2020 |
TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ve Doküman Yönetimi kapsamında tüm AD/BD/İdari birimlere ait kodlama listesi dahilinde, doküman revizyonu sağlandı. |
|
2020 |
SB SKS Dış tetkik sonrasında hazırlanan İyileştirme Planları kapsamında, süreç takipçileriyle beraber gerekli iyileştirmeler sağlandı. |
|
2020 |
Ulusal Renkli Kodlar’ın işleyişi ile ilgili eksiklik ve aksaklıkları giderilerek daha profesyonel bir işleyiş sağlandı. |
|
2020 |
Başvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak TS ISO/IEC 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemleri Belgesi alındı. |
|
2020 |
Başvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi alındı. |
|
2020 |
Başvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak TS EN ISO 22000:2018 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi alındı. |
|
2020 |
Başvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak TS ISO 45001:2018 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi alındı. |
|
2020 |
Başvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak TS EN ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi alındı. |
|
2020 |
Covid-19 sürecinde, işleyiş, saha ve dokümantasyon çalışmalarına katkı sağlandı. |
|
2021 |
Bölüm Bazlı Hedef analizleri yapılarak, Değerlendirme Rapor formları dolduruldu. |
|
2021 |
Olay Bildirimi ve Güvenlik Raporlama Sistem bildirimlerinin daha fazla yapılmasını teşvik edici eğitim, bilgilendirme vb. aktiviteler yapıldı. |
|
2021 |
Süreç Performans Kriterlerinin detaylı ölçümleri yapıldı. Süreç Performans Kriterleri Değerlendirme toplantıları yapılarak raporu hazırlandı. |
|
2021 |
Plan dahilinde yapılan ISO 9001:2015 KYS İç Tetkik ve SB SKS S6-Hastane Öz Değerlendirme sonrası, gerekli iyileştirme çalışmaları başlatıldı. Ve BKT ile Yöneticilerimizin katıldığı YGG toplantıları yapıldı. |
|
2021 |
Kalite Politikası ve Kalite Hedefleri gözden geçirildi. |
|
2021 |
Rutin kalite çalışmalarına devam edildi. |
|
2021 |
Rektörlük bünyesinde düzenlenen İç Tetkiklere katılım sağlandı. |
DÄ°YARBAKIR DÄ°CLE ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ° HASTANESÄ°
2020-2024 YILLARI STRATEJİK AMAÇLAR VE HEDEFLER
(6 Stratejik Amaç, 53 Hedef(29 Stratejik Hedef ve 24 Kalite Hedefi)
Stratejik Amaç 1
İyi yönetim uygulamalarıyla; idari yapılanmayı güçlendirmek, standardizasyonunu ve kurumsallaşmasını sağlamak,
• H1.1.İki yıl içerisinde online Hastane Yönetim Modeli Kurmak,
• H1.2.İki (2) yıl içinde hastanemizde, Birim ve Hasta Bazlı İlaç Yönetim sistemini kurup hayata geçirmek,
• H1.3.(KH1) Bir (1) yıl içinde Hastanelerimizde çalışan personellerimize yönelik Ödül sistemi kurmak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.4. (KH2) Bir (1) yıl içinde Hastanelerimize ISO27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti–Şikâyetlerin Ele Alınması Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim sistemi belgelerini almak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.5. (KH3) İki yıl içerisinde Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Akreditasyon Standartları(SAS) gereklerini yerine getirerek İlk SAS’tan akredite olan Üniversite Hastaneleri arasında yerimizi almak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.6. (KH4) İki yıl içerisinde Laboratuvarlarımızı; TS 15189, TS 17020 ve TS 17025 Standartları çerçevesinde Akredite etmek ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.7. (KH5) İki yıl içerisinde EFQM Ulusal Kalite Belgesi almak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.8. (KH6) Her yıl Hekim Öğretim Elemanı sayısını en az %10 ve Sağlık çalışanı sayısını en az %5 artırmak,
• H1.9. (KH7) Her yıl hastanelerimizdeki Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları puanlamasından en az 90 puan almak,
• H1.10. (KH8) Her yıl Mevcut bebek dostu hastane belgemizin devamlılığını sağlamak,
• H1.11. (KH9) Her yıl Hastanelerimizde Uluslararası sağlık turizmi yönetmeliği kapsamında hizmet verecek şartların sürekliliğini sağlamak,
Stratejik Amaç 2
Hastanelerimizin; fiziksel, teknolojik, donanımsal hizmet altyapısını ve kapasitesini iyileştirmek,
• H2.1.Bir (1) yıl içinde Çocuk Hastanesi bekleme salonunu standartlara uygun oluşturmak,
• H2.2.Bir (1) yıl içinde hastanemizde, Mutfak Hizmetleri için standartlara uygun yer tanzim etmek,
• H2.3.Bir (1) yıl içinde Acil ve Travmatoloji hastanesinde 10 yataklı üçüncü seviye, Onkoloji hastanesinde 17 yataklı üçüncü seviye yoğun bakım yatağıyla onkoloji hastalarımıza yoğun bakım hizmeti vermek,
• H2.4.Bir (1) yıl içinde mahkûm koğuşu açmak,
• H2.5.Bir (1) yıl içinde hastanemizde Kesintisiz güç kaynakların (UPS) standartlara uygun olarak hastane dışına taşımasını sağlamak,
• H2.6.Bir (1) yıl içinde Çocuk Acil servisinin fiziki koşullarının standartlara göre düzenlenmesini sağlamak,
• H2.7.Bir (1) yıl içinde mevcut hasta bekleme salonlarından bir tanesinin Cafe-pastane şekline dönüştürülmesini sağlamak,
• H2.8.Beş (5) yıl içinde Hastane Katlı Otoparkı yapmak,
• H2.9.Beş (5) yıl içinde Kadın-Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi yapmak,
• H2.10.Beş (5) yıl içinde Hastane Ana Bina tüm ıslak zeminlerin iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.11.Beş (5) yıl içinde Hastane Ana Bina tüm elektrik tesisatlarının iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.12.Beş (5) yıl içinde Merkezi Sistem Klima tesisatlarının iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.13.Beş (5) yıl içinde Merkezi Sistem İklimlendirme sisteminin iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.14.Beş (5) yıl içinde Merkezi Sistem UPS sistemlerinin iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.15.Beş (5) yıl içinde Hasta yakınları için konaklama oteli yapmak,
• H2.16.Beş (5) yıl içinde Sağlık Turizmi Hastalarına Yönelik VİP hastane yapmak,
• H2.17.Beş (5) yıl içinde tüm özel odaları yeniden onarmak,
Stratejik Amaç 3
Hasta ve Çalışan güvenliği ile İş Sağlığı ve güvenliğini sağlamak, Hasta ve Çalışanların memnuniyet seviyesini yükseltmek,
• H3.1. (KH10) Her yıl çalışanlarımıza yönelik en az 30 saat eğitim programı düzenlemek ve en az 3 alanda Sertifikasyon eğitimleri vermek,
• H3.2. (KH11) Her yıl yatan hasta / hasta yakını memnuniyetini % 85, ayaktan hasta memnuniyetini % 85 ve acil hasta memnuniyetini % 80 ve üzerinde tutmak,
• H3.3. (KH12) Her yıl çalışan memnuniyetini % 70 ve üzerinde tutmak,
• H3.4. (KH13) Her yıl Çalışanlarımıza uygulanan şiddet sayısını sürekli azaltmak için en az 3 çalışma yapmak,
• H3.5. (KH14) Her yıl çalışan ve ailelerinin yararlanacağı en az 2 sosyokültürel aktivite düzenlemek,
• H3.6. (KH15) Her Yıl Sosyal sorumluluğumuza uygun yılda en az 4 faaliyet sunmak,
• H3.7. (KH16) Her yıl Hastanelerimizde çalışan ile Hasta/Hasta Yakını iletişimini güçlendirmek için en az 5 çalışma yapmak,
Stratejik Amaç 4
Sağlık hizmeti sunumunun kalitesini ve verimliliğini artırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak,
• H4.1.Bir (1) yıl içinde erişkin Alerji ve İmmünoloji Laboratuvarı’nı hastanelerimizde kurmak,
• H4.2.Bir (1) yıl içinde Radyoaktif İyot Tedavi Merkezi açmak.
• H4.3.Bir (1) yıl içinde Diyabetik Ayak Merkezi(Kronik yara kliniği)’ni hayata geçirmek,
• H4.4.Bir (1) yıl içinde Toplum ve Ruh Sağlığı Merkezini hayata geçirmek,
• H4.5.Bir (1) yıl içinde mevcut Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Merkezini aktif olarak hayata geçirmek,
• H4.6.Bir (1) yıl içinde El Cerrahisi Tedavi Merkezini hayata geçirmek,
• H4.7.Bir (1) yıl içinde Prenatoloji merkezini hayata geçirmek,
• H4.8.Bir (1) yıl içinde İnme merkezini hayata geçirmek,
• H4.9.Bir (1) yıl içinde hastanemizde, Ozon Tedavi Merkezi Kurmak,
• H4.10.Bir (1) yıl içinde Hastane Birimlerimiz arasında yer değişikliği yapılması için; Yanık ünitesi ve Plastik Cerrahi AD’nın, yoğun bakımların olduğu -1. kata taşınması, Yanık ünitesinin Yanık Merkezi olması, Hastanemiz -1. katında bulunan Dahiliye, Genel cerrahi ve Reanimasyon yoğun bakımlarının Acil Hastanesine taşınması, -1. katında ise 10 yataklı postop odasının yoğun bakım yapılmasını sağlamak,
• H4.11. (KH17) Her yıl böbrek, kornea, Kemik İliği ve diğer organ nakli toplam sayısını % 20 arttırmak,
• H4.12. (KH18) Her yıl hastanemizde en az 5 Milyon TL teknolojik yatırım yapmak,
Stratejik Amaç 5
Kaynakların etkin, verimli, ekonomik kullanımını ve sürdürülebilirliğini sağlamak,
• H5.1. (KH19) Her yıl Poliklinik ve poliklinik hasta sayılarını en az %20 arttırmak,
• H5.2. (KH20) Her yıl Temizlik personelini ve hastaları sürekli eğiterek hastanemizdeki enfeksiyon oranını %1,5’ in altında tutmak
• H5.3. (KH21) Her yıl tüm tahlil/tetkik sonuçlarının: patolojide; 10 gün (Sitoloji=5 gün, İmmünohistokimyasal boyama gerektiren maddeler=15 gün), radyolojide; MR (çekim 15 gün, raporlama 10 gün) içinde, BT (çekim 1 gün, raporlama 7 gün) ve diğerleri en geç 5 gün ve laboratuvar rutin tetkiklerinin de; 4 saat içinde gerçekleştirilmesinin devamını sağlamak,
Stratejik Amaç 6
Hastanelerimizde Bilgi güvenliğini sağlamak, Hasta mahremiyetini korumak, bilgiye hızlı ve kolay ulaşımı sağlamak.
• H6.1.Bir (1) yıl içinde Hastanelerimizde Hastane Kamera Yönetim Sistemini kurmak,
• H6.2. (KH22) Bir (1) yıl içinde Hastanelerimizde Dijital Hastane Yönetim Sistemini kurmak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H6.3.(KH23) Bir (1) yıl içinde Hastanelerimizde Ağ Altyapısını güncellemek ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H6.4. (KH24) İki (2) yıl içinde hastanemize HIMSS 7 belgesi almak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
Dicle Ãœniversitesi Kurumsal Logo
Diyarbakır Dicle Üniversitesi Hastanesi Kurumsal Logo