+ 90 850 480 2100
Değerli Konuğumuz;
Her zaman kaliteli ve güvenilir sağlık hizmeti sunmayı hedefleyen Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanelerimize hoş geldiniz.
Hasta Rehberimiz, Hastanelerimizden aldığınız tüm hizmet süreçleri boyunca sizlere kolaylık sağlaması için hazırlanmıştır.
Amacımız sizlere en yüksek standarttaki sağlık hizmetini uzman hekimlerimizle en son teknolojik imkan ile sunmak, tedaviniz süresince rahat etmenizi sağlamaktır.
Hastanelerimiz; Merkez Bina, Acil ve Travmatoloji, Onkoloji, Kalp ve Çocuk Hastaneleri olmak üzere 5 farklı binada ve tüm branşlarda siz değerli hastalarımıza hizmet vermektedir.
Çalışma saatlerimiz, acil hastalarımız için 7/24, poliklinik hastalarımız için 08:00 - 17:00 saatleri arasındadır.
Hastanelerimize gelmeden önce; +90 850 480 21 00 (Dahili No: 4510) numaralı telefonu arayarak randevu alabilir ya da medikal raporunuzu healthtourism@dicle.edu.tr e-posta adresine göndererek tedavi planı ve fiyat bilgisi hakkında Sağlık Turizmi departmanından bilgi alabilirsiniz. Diğer işlemler ve daha fazlası için http://hastane.dicle.edu.tr/idari-birimler/healthtourism/en/ web sitemizi ziyaret ediniz.
Hastanelerimize gelirken yanınızda kimlik kartı veya pasaportunuzu bulundurunuz. Değerli eşyalarınızı beraberinizde getirmeyiniz.
Yanınızda kullandığınız ilaçlar (vitamin, aspirin ve bitkisel), laboratuar ve görüntüleme sonuçlarınızı getirmeyi unutmayınız. Herhangi bir alerji veya kronik hastalığınız varsa bunu mutlaka önceden doktorunuza bildiriniz.
Hastanelerimize geldiğinizde, her türlü talebinizi "Danışma Birimine" veya “Sağlık Turizmi Departmanı” görevlisine iletebilirsiniz.
Polikliniklerimizde 65 yaş üstü, hamile ve engelli hastalarımıza muayene sırasında öncelik tanımaktayız.
Polikliniklerimize randevu alarak gelmişseniz hizmetin aksamaması için randevu saatinden en az 30 dakika önce geliniz. Sizi Poliklinik Sekreterimiz karşılayacak ve sizlere yardımcı olacaktır. Randevularınızda yaşanan problemlerinizi Hasta Hakları Birimimize bildiriniz.
Poliklinikte işlemleriniz bitip evinize döndüğünüzde, sağlığınızla ilgili ciddi sıkıntılar yaşadığınızı düşünüyorsanız Hastanelerimizin Acil Servisine başvurunuz.
Yatışı yapılacak hastalarımız için, İlgili görevli ile birlikte size verilen yatış evraklarıyla kliniğimize başvurunuz. Klinik personellerimiz yatış işlemlerinizi gerçekleştirerek size uygun bir yer belirleyecek ve mümkünse tek kişilik odalarda kalmanız sağlanacaktır. Böylece tedavi süreciniz başlayacaktır.
Ameliyat veya başka bir girişimsel işlem yapılacak ise, tüm ziynet eşyalarınızın çıkartılacağını hatırlatmak isteriz. Yanınızda değerli eşyalar var ise, refakatçinize ya da güvendiğiniz bir yakınınıza emanet ediniz.
Güvenliğiniz için hemşiremiz, hastane numaranızın ve doğum tarihinizin yazılı olduğu bir hasta kimlik bilekliği verecektir. Bu bilekliği hastanede yattığınız sürece takmanız, işlemlerinizin güvenli yapılabilmesi adına önem taşımaktadır. Sağlık bakım profesyonellerimize, sizi bilgilendirirken güvenliğinizle ilgili herhangi bir şeyi sormaktan çekinmeyiniz. Uygulanan tedaviye dikkat ediniz. Doğru tedavileri ve ilaçları doğru sağlık profesyonelleri tarafından aldığınızdan emin olunuz. Varsayımlarda bulunmayınız. Hemşire veya doktora yanlış tedaviyi aldığınızı düşündüğünüzde bunu söylemekten çekinmeyiniz.
Hemşire ya da doktorunuzun herhangi bir tedavi ya da ilaç uygulamadan önce bilek bandınızı kontrol ederek ya da isminizi sorarak kimliğinizi doğruladığından emin olun. Tanılarınız, uygulanacak tıbbi testler ve tedavi planınız konusunda bilgi edininiz. İlaç hataları dünyada en sık yapılan sağlık bakım hataları olduğundan hangi ilaçları neden aldığınızı ve olası yan etkilerini sormaktan çekinmeyiniz.
Hastanelerimizden Ayrılırken;
* Evinizde bakımınızın devamını sağlayabilmek için multidisipliner taburcu planınız yapılacak,
* Taburcu talimatları (diyet, egzersiz, banyo, vs),
* İlaç reçeteleri ve kullanma talimatları,
* Kontrol muayeneleri ve/veya takip hizmetleri (fizik tedavi, diyet vb),
Taburcu planınız ile ilgili sormak istediğiniz bir şey olursa, hemşireniz veya hekiminiz size yardımcı olacaktır. Taburcu olurken servislerimizde yapılan tedavi işlemleri ile ilgili epikriz istemeyi unutmayın.
Süreçlerimizi gözden geçirmek, kendimizi daha geliştirmek ve size daha iyi hizmet sunmak için yetkili kişiler tarafından sizlere verilen Yatan Hasta Memnuniyet Anketi doldurmayı unutmayınız.
REFAKATÇİ POLİTİKAMIZ
Refakatçi, visit ve tıbbi bakım sırasında hastanın yanında bulunmamalıdır.
Refakatçi, hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder.
Refakatçi, hastanenin koyduğu tüm kurallara uymak zorundadır.
Enfeksiyon riski açısından bazı yoğun bakım ve kliniklerde refakatçi uygulaması bulunmamaktadır.
Bu ana kurallar dışında her kliniğin kendine özel refakatçi politikası oluşturabileceği unutulmamalıdır.
Hastanelerimizde refakatçi kalabilmek için refakatçi kartı alınması zorunludur. Yetkili kişiler, bu konuda sizlere yardımcı olacaktır.
ZİYARETÇİ POLİTİKAMIZ
Hastanelerimizde tedavi olmak amacıyla yatan hastalarımız için kurallara uymanız önem arz eder.
* Hastanenin Yoğun Bakım ve Yanık Ünitesine ziyaretçi uygulaması yoktur.
* Anabilim Dallarının kendi oluşturduğu özel ziyaret politikaları olabilir; buna uyulması zorunludur.
* Hasta ziyareti bir defada 2 kişi ile sınırlı olup bu, hastanın sağlığı açısından büyük önem taşımaktadır.
* Hasta ziyaretleri her gün saat 13.00 – 14.00'te yapılabilir.
* Hastaya dışarıdan yiyecek, içecek getirilmesi kesinlikle yasaktır.
* Hasta ziyaretine 12 yaşından küçük çocukların getirilmesi yasaktır.
* Hastanın sağlığı açısından ziyarete temiz giysilerle gelinmesi önemlidir.
* Hastanelerimizde alkol ve tütün ürünleri içilmesi yasaktır.
Hangi Hastalar Ziyaret Edilmemelidir?
» Yoğun bakımda yatan hastalar
» Yanık ünitesinde yatan hastalar
» Bulaşıcı hastalığı olan hastalar
» Bağışıklık sistemi zayıf olan hastalar (kanser tedavisi alan, organ nakli yapılmış, steroid tedavisi alan hastalar)
» Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar. (Bu hastalar için doktordan uygun zamanlarda bilgi alınır)
Hastanın sağlığı ile ilgili kime veya kimlere bilgi verilir?
» Hasta erişkin ve şuuru açık ise; kendisine veya önerdiği birinci derece yakınına bilgi verilir
» Hastanın şuuru kapalı ise; birinci derece yakınına bilgi verilir.
» Hasta çocuk ise; Ebeveynine bilgi verilir.
» Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.
Kimler hasta ziyaretine gitmemelidir?
» 12 yaş altı çocuklar,
» Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar
» Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar
» Enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler
Hasta ziyaretinde dikkat edilmesi gereken durumlar nelerdir?
» Doktorunuzun izin vermediği özel durumlarda hasta ziyareti için lütfen ısrar etmeyiniz.
» Hasta ziyaretini, ziyaret saatlerinde yapınız.
» Ziyaret süresi kısa olmalıdır ( tercihen en fazla 10 dakika)
» Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalı ve diğer hastaları rahatsız edecek derecede yüksek sesle konuşulmamalıdır.
» Hasta yataklarına oturulmamalı, hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmamalıdır.
» Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır
» İyilik olsun diye yaptığınız müdahalelerin hastanıza zarar verebileceğini unutmayınız
» Ziyarete gelirken hediye olarak yiyecek getirmeyiniz.
» Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemeli, aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemelidir.
» Hastalara kitap, dergi, gazete, çiçek, kolonya, çocuklara ise zararsız oyuncaklar dışında armağan getirilmemelidir. Ziyaret esnasında diğer hastalar rahatsız edilmemeli, gereksiz ve meraklı sorular sorulmamalıdır.
» Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
» Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
» Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır
» Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta odaları terk edilmelidir.
» Unutmayınız! hastanızın sağlığı sizin için olduğu kadar bizim içinde önemlidir.
Gece neden hasta ziyareti yapılmamalıdır?
» Gece yalnızca nöbetçi sağlık personeli bulunur, sayıları azdır.
» Ziyaretçiler, onları gereksiz meşgul eder, hizmetin kalitesini düşürürler
» Hastane güvenliğini bozar
» Uyuyan hastalar rahatsız olur
» Hasta hakları ihlal edilir
Unutmayınız! Hastanızın sağlığı sizin olduğu kadar bizim için de önemlidir.
Acil şifalar dileriz.
D.Ü.T.F. HASTANELERİ
HASTA HAKLARI
1) Hizmetten genel olarak faydalanma:
Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2) Bilgilendirme ve bilgi isteme:
Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4) Mahremiyet:
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5) Reddetme, durdurma ve rıza:
Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6) Güvenlik:
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya
7) Dini vecibeleri yerine getirebilme:
Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
8) İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma:
Sağlık tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır
10) Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
ANESTEZİ VE REANİMASYON, ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI, ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI, DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLAR, ENDOKRİNOLOJİ, ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ, FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON, GASTROENTEROLOJİ, GÖĞÜS HASTALIKLARI AD, HEMATOLOJİ, NEFROLOJİ, İMMÜNOLOJİ VE ALERJİ HASTALIKLARI, KARDİYOLOJİ, NÖROLOJİ, TIBBİ ONKOLOJİ, PLASTİK, REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ, RADYASYON ONKOLOJİSİ, RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI
BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI, ÇOCUK CERRAHİSİ, GENEL CERRAHİ, GÖĞÜS CERRAHİ, GÖZ HASTALIKLARI, KULAK, BURUN VE BOĞAZ HASTALIKLARI, KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM, KALP VE DAMAR CERRAHİSİ, ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ, ÜROLOJİ,
NÜKLEER TIP RADYOLOJİ, PATOLOJİ, MERKEZ LABORATUVARI, GENETİK TANI LABORATUVARI, HEMATOLOJİ LABORATVURARI, ODYOMETRİ, MİKROBİYOLOJİ LABORATUVARI, UYKU LABORATUVARI,
ORGAN NAKLİ MERKEZİ, KEMOTERAPİ MERKEZİ, RADYOTERAPİ MERKEZİ, AĞRI MERKEZİ (ALGOLOJİ), YANIK MERKEZİ, DİYALİZ MERKEZİ, FİZİK TEDAVİ MERKEZİ, PALYATİF BAKIM MERKEZİ, YENİDOĞAN MERKEZİ
There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form, by injected humour, or randomised words which don't look even slightly believable. If you are going to use a passage of Lorem Ipsum, you need to be sure there isn't anything embarrassing hidden in the middle of text. All the Lorem Ipsum generators on the Internet tend to repeat predefined chunks as necessary, making this the first true generator on the Internet. It uses a dictionary of over 200 Latin words, combined with a handful of model sentence structures.
Böbrek, Karaciğer, İlik ve Kornea Nakilleri yapılmakta, Toplam nakil sayımız 591 olup her geçen gün artan nakil sayımız ile hizmetimiz 7/24 uzman kadromuz ile devam etmektedir. Böbrek nakli yapılan 400 hastanın, Karaciğer nakli yapılan 70 hastanın takibi Merkezimizce yapılmaktadır.
Bölgenin en büyük kemoterapi merkezine sahip olan hastanemiz, 40 koltuk kapasiteli olup, hastalarımızın ilaçları tam otomatik temiz oda ünitesinde hazırlanıp uygulanmakta, günü birlik tedavileri yapılmaktadıR.
Kanser hastalarımıza yönelik görüntü eşliğinde 3 boyutlu konformal Radyoterapi Tedavisi Tomoterapi Cihazı ile uygulanmaktadır, bu sayede hastalara verilen üç boyutlu ışın doğrudan tümör yatağına verilerek, daha etkili ve daha az radyasyonla tedavi edilmektedir.
Omurilik Pili Takılması, Kök Hücre ve Radyo frekans ile ağrı tedavisi uygulanarak hastalarımız tedavi edilmektedir.
Organ Nakil Merkezimizde 576 organ nakli yapıldı. Karaciğer, böbrek, kornea, kemik iliği nakilleri yapılan 576 hasta yeni bir hayata başlangıç yaptı...
Beyninde tümör bulunan Azerbaycanlı 62 yaşındaki Nevruz İsmailoğlu, Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanelerinde yapılan ameliyatla sağlığına kavuştu
Diyarbakır'da yaşayan 5 yaşındaki Başak Durusto ile 6 yaşındaki Emrecan Kaya, işitme yetisinden yoksun olarak dünyaya gelen binlerce çocuktan sadece ikisiydi. DÜ 6 ay süren çalışmanın ardından DÜ Tıp Fakültesi Burun Boğaz Baş ve Boyun Cerrahisinde yapılan cerrahi müdahale sonucunda her iki çocuk Biyonik Kulak'a kavuştu.