Kalite Politikamız ve Stratejilerimiz

Strateji

Hakkımızda

Tarihi Diyarbakır Surları ve Dicle Nehri karşısında;  27.000 dönümlük arazi üzerine kurulmuÅŸ, 192.000 metrekare kullanım alanı ile hastalarımıza 1974 yılından itibaren hizmet vermektedir.

Kalite YolculuÄŸumuz

DÄ°CLE ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ° HASTANESÄ° KALÄ°TE YOLCULUÄžU

2008

2008 öncesi ISO 9001 kapsamında çalışmalar yapılmış. Ancak Süreklilik sağlanamadığı için ISO Belgesi askıya alınmıştı.

2009

Yılında ISO 9001:2008 KYS ile çalışmalara başlandı.

2011

TS EN ISO ISO9001:2008 ile belgesi alındı.

2012

Sağlık Bakanlığı (SB) Sağlık Hizmet Kalite Standartları çalışmalarına başlandı.

2012-2016

Çalışmalara rutin seyirde devam edildi.

2016

Eylül 2016 sonrası yeni Rektörlük Yönetimi desteği ile Kalite süreci masaya yatırıldı.

2017

Nisan 2017 sonrası Kalite Bilinciyle süreç taçlandırılarak devam edildi.

2017

Hastane Kalite Direktörü Başhekim Yardımcısı olarak görevlendirildi.

2017

Kalite Birimi güçlendirilerek ve yeniden yapılandırılarak; Kalite Yönetim Süreci, Klinik Kalite Süreci, Akreditasyon Süreci, Verimlilik Süreci, HKS/BKT/Komiteler Destek Süreci, Strateji GeliÅŸtirme İç ve Dış Tetkikler Süreci,  Dekanlık Kalite ve Akreditasyon Süreci oluÅŸturuldu.

2017

Birim Kalite Temsilcileri güncellendi. Her AD/BD’ında Öğretim Üyesi, Asistan Dr. ve Sorumlu hemşireler ile İdari Birimlerde Birim Sorumluları BKT olarak görevlendirildi.

2017

Başta Kalite Konseyi olmak üzere; Eğitim, Tesis Güvenliği, Hasta ve Çalışan Güvenliği, İş Sağlığı ve Güvenliği, Klinik Kalite, Bilgi Güvenliği Yönetimi vb. komisyonları dahil, toplam 33 Adet Konsey/Komite/Komisyon/Kurul ile çalışmalar sürekli takip edilerek iyileştirici faaliyetler başlatıldı.

2017

Hastane Geneli;

 SaÄŸlıkta Akreditasyon Standartları (SAS),

 ISO 9001:2015 KYS Standartları,

 Avrupa Kalite Vakfı Mükemmellik Modeli(EFQM) Standartları,

Mezuniyet Öncesi Tıp EÄŸitimi Ulusal (MOTE) Standartları, 

Verimlilik Standartları,

Standartlarının gereği yapılması için süreç başlatıldı.

2017 yılında her ay Hastane Yönetim Kurulu yapıldı ve bu toplantılarda Kalite Sürekli Gündem yapıldı.

 

2017

Yılda 2 kez Rektör Başkanlığında Hastane Genel Kurulu yapılarak Kalite çalışmaları Rektörlük düzeyinde paylaşıldı.

 

2017

Her yıl iki defa Hastane geneli yaklaşık 130 birimde Öz Değerlendirme/İç Tetkikler yapıldı. Tetkiklerde 90 ve üstü puan alan birimlerimiz, ek % 5 performans puanı ile ödüllendirildi.

 

2017

Her yıl iki defa Hastane geneli BKT ve Yöneticilerimizin katıldığı Yönetimin Gözden Geçirme (YGG) toplantıları yapılarak; tüm kalite süreçlerimiz değerlendirildi. Ve iyileştirmeye yönelik kararlar alındı.

 

2017

Eğitim Komitesi Öncülüğünde ve Yıllık Eğitim Planı çerçevesinde; Yıllık Planlı Eğitimler (SKS Hastane, İSG, Bebek Dostu Hastane vb.), Genel ve Bölüm Uyum ile Hasta/Hasta Yakını Eğitimleri, Hizmetiçi Eğitimler, Talepli/Talepsiz Eğitimler, Stajyerlik Hizmetleri, Sertifikalı Eğitimler ve Dış Eğitimlerle çalışanlarda kalite bilinci artırıldı.

 

2017

21 Bölüm ve 11 Sağlık olgusu çerçevesinde; 68 Bölüm bazlı ve 82 Klinik bazlı göstergeler izlenmeye başlandı. Ve Çalıştaylar/İyileştirme Toplantılarıyla sürekli sağlıklı veri alınması için çalışmalar yapıldı.

 

2017

SAS Akreditasyon süreci için gerekleri olan çalışmalara başlandı.

 

2017

Dekanlık koordinasyonunda MOTE standartları gerekleri yapılmaya başlandı.

 

2017

TS EN ISO 9001:2015 KYS Belgesi alındı.

 

2017

Avrupa Kalite Yönetim Vakfı Mükemmellik Modeli (EFQM) Sürecine girilerek 2* Mükemmellikte Kararlılık Belgesi alındı.

 

2017

Her Yıl Memnuniyet Anketleri kapsamında; Aylık olarak, Poliklinik/Klinik/Acil Servislerimizde Hasta Memnuniyet anketleri yapıldı. Yılda 2 defa Çalışan Memnuniyet anketleri uygulandı.

 

2017

Hastanenin Misyon, Vizyon, Temel Değerleri ile Politika ve Stratejileri çerçevesinde her yıl Kalite Hedefleri belirlendi ve takibi yapıldı.

 

2018

Sağlık Bakanlığı SKS V5-Hastane Dış tetkiki geçirildi ve 89,60 Puan alındı.

 

2018

TS EN ISO 9001:2015 KYS Belgesinin kapsamı genişletilerek Tıp Fakültesi Eğitimi ve Araştırma Süreçleriyle Belge güncellendi.

 

2018

SAS Akreditasyonu için TÜSKA Akreditasyon Öz Değerlendirme sürecinden geçildi.

 

2018

Tıp Eğitimi Akreditasyonu için TEPDAD’a başvuru yapıldı.

 

2019

Tıp Fakültesi Eğitimi TEPDAD tarafından Akredite edildi.

 

2019

Hastane Stratejik Plan (2020-2024)’ı hazırlandı.

 

2019

Uluslararası Kalite Kongresine bildirili katılım sağlandı.

 

2019

21 Bölüm ve 11 Sağlık olgusu çerçevesinde; 68 Bölüm bazlı ve 82 Klinik bazlı göstergeleri ile 49 Verimlilik göstergelerinde sürekli iyileştirme çalışmaları yapıldı.

 

2019

317 doküman revize edildi, 80 yeni doküman oluşturuldu.

 

2019

Aylık İdari Birimler Koordinasyon Toplantıları, Klinik Sorumlu Hemşireler Toplantısı, Çalışan Paylaşım Toplantılarıyla; Kurumda Kalite Kültürü oluşturma çalışmalarına devam edildi.

 

2019

Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartlar V5-Hastane kapsamında 5 Boyutta ve 36 Bölümde; 557 Standart, 1100 Değerlendirme Ölçütü, 68 Bölüm Bazlı gösterge ve 82 Klinik bazlı göstergeyle Güvenli Hastane olma yolunda kalite çalışmalarına devam edildi.

 

2019

Güvenli Hastane olma yolunda ilerleyen Hastanelerimizde, 23-25 Ekim 2019 tarihlerinde Sağlık Bakanlığının SKS V5-Hastane dış tetkiki gerçekleşti ve 93,79 puan alındı.

 

2020

TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi  ve Doküman Yönetimi kapsamında tüm AD/BD/Ä°dari birimlere ait kodlama listesi dahilinde, doküman revizyonu saÄŸlandı.

 

2020

SB SKS Dış tetkik sonrasında hazırlanan İyileştirme Planları kapsamında, süreç takipçileriyle beraber gerekli iyileştirmeler sağlandı.

 

2020

Ulusal Renkli Kodlar’ın işleyişi ile ilgili eksiklik ve aksaklıkları giderilerek daha profesyonel bir işleyiş sağlandı.

 

2020

Başvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak TS ISO/IEC 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemleri Belgesi alındı.

 

2020

Başvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi alındı.

 

2020

Başvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak TS EN ISO 22000:2018 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi alındı.

 

2020

Başvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak TS ISO 45001:2018 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi alındı.

 

2020

BaÅŸvuru, hazırlık, iç tetkik çalışmaları tamamlanarak TS EN ISO 14001:2015  Çevre Yönetim Sistemi Belgesi alındı.

 

2020

Covid-19 sürecinde, işleyiş, saha ve dokümantasyon çalışmalarına katkı sağlandı.

 

2021

Bölüm Bazlı Hedef analizleri yapılarak, Değerlendirme Rapor formları dolduruldu.

 

2021

Olay Bildirimi ve Güvenlik Raporlama Sistem bildirimlerinin daha fazla yapılmasını teşvik edici eğitim, bilgilendirme vb. aktiviteler yapıldı.

 

2021

Süreç Performans Kriterlerinin detaylı ölçümleri yapıldı. Süreç Performans Kriterleri Değerlendirme toplantıları yapılarak raporu hazırlandı.

 

2021

Plan dahilinde yapılan ISO 9001:2015 KYS İç Tetkik ve SB SKS S6-Hastane Öz Değerlendirme sonrası, gerekli iyileştirme çalışmaları başlatıldı. Ve BKT ile Yöneticilerimizin katıldığı YGG toplantıları yapıldı.

 

2021

Kalite Politikası ve Kalite Hedefleri gözden geçirildi.

 

2021

Rutin kalite çalışmalarına devam edildi.

 

2021

Rektörlük bünyesinde düzenlenen İç Tetkiklere katılım sağlandı.

 

         

Stratejik Amaçlar

DÄ°YARBAKIR DÄ°CLE ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ° HASTANESÄ°
2020-2024 YILLARI STRATEJİK AMAÇLAR VE HEDEFLER
(6 Stratejik Amaç, 53 Hedef(29 Stratejik Hedef ve 24 Kalite Hedefi)

Stratejik Amaç 1
İyi yönetim uygulamalarıyla; idari yapılanmayı güçlendirmek, standardizasyonunu ve kurumsallaşmasını sağlamak,
• H1.1.İki yıl içerisinde online Hastane Yönetim Modeli Kurmak,
• H1.2.İki (2) yıl içinde hastanemizde, Birim ve Hasta Bazlı İlaç Yönetim sistemini kurup hayata geçirmek,
• H1.3.(KH1) Bir (1) yıl içinde Hastanelerimizde çalışan personellerimize yönelik Ödül sistemi kurmak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.4. (KH2) Bir (1) yıl içinde Hastanelerimize ISO27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti–Şikâyetlerin Ele Alınması Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim sistemi belgelerini almak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.5. (KH3) İki yıl içerisinde Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Akreditasyon Standartları(SAS) gereklerini yerine getirerek İlk SAS’tan akredite olan Üniversite Hastaneleri arasında yerimizi almak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.6. (KH4) İki yıl içerisinde Laboratuvarlarımızı; TS 15189, TS 17020 ve TS 17025 Standartları çerçevesinde Akredite etmek ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.7. (KH5) İki yıl içerisinde EFQM Ulusal Kalite Belgesi almak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H1.8. (KH6) Her yıl Hekim Öğretim Elemanı sayısını en az %10 ve Sağlık çalışanı sayısını en az %5 artırmak,
• H1.9. (KH7) Her yıl hastanelerimizdeki Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları puanlamasından en az 90 puan almak,
• H1.10. (KH8) Her yıl Mevcut bebek dostu hastane belgemizin devamlılığını sağlamak,
• H1.11. (KH9) Her yıl Hastanelerimizde Uluslararası sağlık turizmi yönetmeliği kapsamında hizmet verecek şartların sürekliliğini sağlamak,

Stratejik Amaç 2
Hastanelerimizin; fiziksel, teknolojik, donanımsal hizmet altyapısını ve kapasitesini iyileştirmek,
• H2.1.Bir (1) yıl içinde Çocuk Hastanesi bekleme salonunu standartlara uygun oluşturmak,
• H2.2.Bir (1) yıl içinde hastanemizde, Mutfak Hizmetleri için standartlara uygun yer tanzim etmek,
• H2.3.Bir (1) yıl içinde Acil ve Travmatoloji hastanesinde 10 yataklı üçüncü seviye, Onkoloji hastanesinde 17 yataklı üçüncü seviye yoğun bakım yatağıyla onkoloji hastalarımıza yoğun bakım hizmeti vermek,
• H2.4.Bir (1) yıl içinde mahkûm koğuşu açmak,
• H2.5.Bir (1) yıl içinde hastanemizde Kesintisiz güç kaynakların (UPS) standartlara uygun olarak hastane dışına taşımasını sağlamak,
• H2.6.Bir (1) yıl içinde Çocuk Acil servisinin fiziki koşullarının standartlara göre düzenlenmesini sağlamak,
• H2.7.Bir (1) yıl içinde mevcut hasta bekleme salonlarından bir tanesinin Cafe-pastane şekline dönüştürülmesini sağlamak,
• H2.8.Beş (5) yıl içinde Hastane Katlı Otoparkı yapmak,
• H2.9.Beş (5) yıl içinde Kadın-Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi yapmak,
• H2.10.Beş (5) yıl içinde Hastane Ana Bina tüm ıslak zeminlerin iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.11.Beş (5) yıl içinde Hastane Ana Bina tüm elektrik tesisatlarının iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.12.Beş (5) yıl içinde Merkezi Sistem Klima tesisatlarının iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.13.Beş (5) yıl içinde Merkezi Sistem İklimlendirme sisteminin iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.14.Beş (5) yıl içinde Merkezi Sistem UPS sistemlerinin iyileştirilmesini sağlamak,
• H2.15.Beş (5) yıl içinde Hasta yakınları için konaklama oteli yapmak,
• H2.16.Beş (5) yıl içinde Sağlık Turizmi Hastalarına Yönelik VİP hastane yapmak,
• H2.17.Beş (5) yıl içinde tüm özel odaları yeniden onarmak,

Stratejik Amaç 3
Hasta ve Çalışan güvenliği ile İş Sağlığı ve güvenliğini sağlamak, Hasta ve Çalışanların memnuniyet seviyesini yükseltmek,
• H3.1. (KH10) Her yıl çalışanlarımıza yönelik en az 30 saat eğitim programı düzenlemek ve en az 3 alanda Sertifikasyon eğitimleri vermek,
• H3.2. (KH11) Her yıl yatan hasta / hasta yakını memnuniyetini % 85, ayaktan hasta memnuniyetini % 85 ve acil hasta memnuniyetini % 80 ve üzerinde tutmak,
• H3.3. (KH12) Her yıl çalışan memnuniyetini % 70 ve üzerinde tutmak,
• H3.4. (KH13) Her yıl Çalışanlarımıza uygulanan şiddet sayısını sürekli azaltmak için en az 3 çalışma yapmak,
• H3.5. (KH14) Her yıl çalışan ve ailelerinin yararlanacağı en az 2 sosyokültürel aktivite düzenlemek,
• H3.6. (KH15) Her Yıl Sosyal sorumluluğumuza uygun yılda en az 4 faaliyet sunmak,
• H3.7. (KH16) Her yıl Hastanelerimizde çalışan ile Hasta/Hasta Yakını iletişimini güçlendirmek için en az 5 çalışma yapmak,

Stratejik Amaç 4
Sağlık hizmeti sunumunun kalitesini ve verimliliğini artırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak,
• H4.1.Bir (1) yıl içinde erişkin Alerji ve İmmünoloji Laboratuvarı’nı hastanelerimizde kurmak,
• H4.2.Bir (1) yıl içinde Radyoaktif İyot Tedavi Merkezi açmak.
• H4.3.Bir (1) yıl içinde Diyabetik Ayak Merkezi(Kronik yara kliniği)’ni hayata geçirmek,
• H4.4.Bir (1) yıl içinde Toplum ve Ruh Sağlığı Merkezini hayata geçirmek,
• H4.5.Bir (1) yıl içinde mevcut Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Merkezini aktif olarak hayata geçirmek,
• H4.6.Bir (1) yıl içinde El Cerrahisi Tedavi Merkezini hayata geçirmek,
• H4.7.Bir (1) yıl içinde Prenatoloji merkezini hayata geçirmek,
• H4.8.Bir (1) yıl içinde İnme merkezini hayata geçirmek,
• H4.9.Bir (1) yıl içinde hastanemizde, Ozon Tedavi Merkezi Kurmak,
• H4.10.Bir (1) yıl içinde Hastane Birimlerimiz arasında yer değişikliği yapılması için; Yanık ünitesi ve Plastik Cerrahi AD’nın, yoğun bakımların olduğu -1. kata taşınması, Yanık ünitesinin Yanık Merkezi olması, Hastanemiz -1. katında bulunan Dahiliye, Genel cerrahi ve Reanimasyon yoğun bakımlarının Acil Hastanesine taşınması, -1. katında ise 10 yataklı postop odasının yoğun bakım yapılmasını sağlamak,
• H4.11. (KH17) Her yıl böbrek, kornea, Kemik İliği ve diğer organ nakli toplam sayısını % 20 arttırmak,
• H4.12. (KH18) Her yıl hastanemizde en az 5 Milyon TL teknolojik yatırım yapmak,

Stratejik Amaç 5
Kaynakların etkin, verimli, ekonomik kullanımını ve sürdürülebilirliğini sağlamak,
• H5.1. (KH19) Her yıl Poliklinik ve poliklinik hasta sayılarını en az %20 arttırmak,
• H5.2. (KH20) Her yıl Temizlik personelini ve hastaları sürekli eğiterek hastanemizdeki enfeksiyon oranını %1,5’ in altında tutmak
• H5.3. (KH21) Her yıl tüm tahlil/tetkik sonuçlarının: patolojide; 10 gün (Sitoloji=5 gün, İmmünohistokimyasal boyama gerektiren maddeler=15 gün), radyolojide; MR (çekim 15 gün, raporlama 10 gün) içinde, BT (çekim 1 gün, raporlama 7 gün) ve diğerleri en geç 5 gün ve laboratuvar rutin tetkiklerinin de; 4 saat içinde gerçekleştirilmesinin devamını sağlamak,

Stratejik Amaç 6
Hastanelerimizde Bilgi güvenliğini sağlamak, Hasta mahremiyetini korumak, bilgiye hızlı ve kolay ulaşımı sağlamak.
• H6.1.Bir (1) yıl içinde Hastanelerimizde Hastane Kamera Yönetim Sistemini kurmak,
• H6.2. (KH22) Bir (1) yıl içinde Hastanelerimizde Dijital Hastane Yönetim Sistemini kurmak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H6.3.(KH23) Bir (1) yıl içinde Hastanelerimizde Ağ Altyapısını güncellemek ve her yıl sürekliliğini sağlamak,
• H6.4. (KH24) İki (2) yıl içinde hastanemize HIMSS 7 belgesi almak ve her yıl sürekliliğini sağlamak,

Kurumsal Logolar

Dicle Ãœniversitesi Kurumsal Logo

dicle logo 2021

 

Diyarbakır Dicle Üniversitesi Hastanesi Kurumsal Logo

dicle logo 2021

 

 

 

Misyon ve Vizyonumuz

MÄ°SYONUMUZ
Hasta, hasta yakını ve çalışan odaklı, çağdaş tıbbi etik ilkelerini benimseyen, Sağlıkta Kalite, Akreditasyon, Verimlilik, Mükemmellik ve Yönetim sistemleri standartlarına uygun ve katılımcı yönetim anlayışı ile bütüncül bir sağlık hizmeti sunmaktır.
VÄ°ZYONUMUZ
"Halka Hizmet, Hakka Hizmettir" anlayışıyla, Sağlıkta Kalite, Akreditasyon, Verimlilik, Mükemmellik ve Yönetim sistemleri standartları çerçevesinde, sürekli bilgi ve teknolojisini yenileyebilen, Ülkemizde ve komşu ülkelerde güvenle anılan bir referans hastane olmaktır.

Temel DeÄŸerlerimiz

• Hasta, Hasta Yakını ve Çalışan Önceliği,
• Çalışanların aidiyet duygusu, dayanışması ve motivasyonu,
• Eğitim ve Gelişimde Süreklilik,
• Ölçümlere Dayalı Hizmet Planlaması ve Üretimi,
• Kaynakların Etkin Kullanımı,
• Önyargısız Yaklaşım, kalıcı güven
• Bilimsel ve Etik Kurallar,
• Katılımcılık, etkinlik ve etkililik.

Ä°letiÅŸim

  • Adres: Dicle Ãœniversitesi Tıp Fakültesi Hastaneleri
    Başhekimliği, Kampüs, Sur, Diyarbakır, Türkiye 21280
  • Randevu: 0850 480 21 21
  • Santral: 0850 480 21 00
  • Faks: 0 412 248 85 23
  • E-Posta: hastane@dicle.edu.tr
Free Joomla! templates by Engine Templates