Haberler

online ran tel

banner logo

"Yönetimi Gözden Geçirme" Toplantısı Yapıldı

DSC 4781

Dicle Üniversitesi Hastanelerinde uygulanan Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde 2017 yılının ilk "Yönetimi Gözden Geçirme" toplantısı yapıldı. Toplantıda 2016 yılında yapılan çalışmalar değerlendirildi.

 

Kalite ve Strateji Geliştirme Koordinatörlüğü tarafından koordine edilen ve Başhekimlik Konferans salonunda yapılan toplantıya Rektör Yardımcısı ve Hastaneler Başhekim V. Prof. Dr. Ali Kemal Kadiroğlu, Dekan V. Doç.Dr. Veysi AKPOLAT,  Başhekim Yardımcıları, Anabilim ve Bilim Dalı Başkanları, Baş Hemşire ve hemşire yardımcıları, Hastane Müdür ve Müdür Yardımcıları, ile birim kalite sorumluları ve kalite temsilcileri katıldı.

 

Toplantıda konuşan Hastaneler Başhekimi Prof. Dr. Ali Kemal Kadiroğlu, hastaneler hakkında genel bir değerlendirme yaparak, daha önce belirtilen hedeflerin gerçekleşme durumu ile ilgili bilgiler verdi.

 

Doğru ve sağlıklı tedavinin yapılması için kalitenin şart olduğunu ifade eden Prof. Dr.  Ali Kemal Kadiroğlu,  yeni doğan servisini yakın bir zamanda hizmete açacaklarını, kalp vasküler cerrahisi bölümünde atıl durumda olan ameliyat odalarını aktif duruma getireceklerini söyledi.  Kadiroğlu konuşmasını şöyle sürdürdü; “ Onkoloji Hastanesini denetledik. Yanık bölümünün halini görünce inanın içim sızladı. Medikal Onkolojisinin yarısı boş ve atıl durumda. Bunları görünce buradan daha iyi ve daha rantabıl nasıl yararlanabiliriz diye bir plan yapacağız. “ dedi.

 

Sizlerin içinden geldik

Prof. Dr. Ali Kemal Kadiroğlu konuşmasında; “ Sizlerin içinden geldik. Hastanelerimize hepimiz elbirliği ile sahip çıkmalıyız. Personeller arasında aidiyet duygusunu yerleştirmeliyiz. En üst düzeyde  hizmetin verilebilmesi için aidiyet duygusunun geliştirilmesi gerekir.Bu güzel ve faydalı toplantıyı yılda bir değil ikiye çıkarmak gerekir.  2016 yılı içerisinde 37  hedef belirlenmişti. Bu hedeflerin bir kısmında yüzde yüz başarıya ulaştık. Geri kalan kısmında da gerçekleşme çalışmalarımız devam ediyor. “ şeklinde konuştu.

 

 

Kurumsal kalite hedefleri konusunda da bilgi veren Başhekim Kadiroğlu; “ Her yıl poliklinik hasta sayımızı  yüzde 20  oranında artırmayı ve hastane enfeksiyon oranını yüzde 1.5 in altına düşürmeyi  hedefliyoruz ki hastanemizdeki enfeksiyon oranı 1.4 olarak gerçekleştirmiş bulunuyoruz.  “ dedi.

 

 

 “Hastaneden hastanelere dönüştük”

Kadiroğlu, yapılan çalışmalar hakkında da şu bilgileri verdi ; “ Önceleri bir hastane ile sağlık hizmeti sunarken, şimdi 5 hastane ve 1300 ‘ü aşkın yatak sayısıyla dev bir sağlık kampusu haline geldik. Hizmete sunduğumuz Acil ve Travmatoloji Hastanemiz Türkiye de örnek gösterilmektedir. Mevcut yoğun bakım ünitelerini modernize ettik, yeni yoğun bakım ünitelerini açtık. Yoğun bakım personelimizi kurstan geçirerek sertifikalandırdık. Patoloji laboratuarını modern hale getirdik. Hastane ana binasında eskiyen, çürümeye yüz tutmuş ve kapasitenin altında çalışan asansörlerin tamamını yeniledik ve kapasitesini artırdık. Çamaşırhaneyi revize ettik ve yeni cihazlarla donattık.” diye konuştu.

 

 “Hasta memnuniyeti yüzde 85’e yükseldi ”

Kalite ve Strateji Geliştirme Koordinatörü Yrd.  Doç. Dr.İsmail Yıldız da  Kalite yönetim sistemi ile ilgili bilgi verdi. Kalite koordinatörlüğünün hayallerini anlatan Yıldız, “ Yapılan tüm bu çalışmalar hepimizindir. Biz sadece size ışık tutuyoruz. “ dedi.

 

Yatan hasta, acilde müdahale edilen hasta ve poliklinik hasta memnuniyet anket sonuçlarını da açıklayan Yıldız, çocuk acil hasta, büyük acil hasta ve yatan hasta memnuniyetinin yüzde 90’a, poliklinik hasta memnuniyetinin ise yüzde 85’şin üzerinde tutmak son derece önemli olduğunu söyledi.

 

 

Hastane Eğitim Birim Sorumlusu Murat Biçimli de 2016  yılı Eğitim Biriminin faaliyetleri ve 2017 yılında yapılacak çalışma ve eğitimlerle ilgili bilgi verdi.

 

DSC 4781  DSC 4778

 

DSC 4789

 

Haritalar

Adresimiz:
21080 Kampüs Sur
Diyarbakır Türkiye
Çalışma Saatlerimiz
Hafta içi 08:00 - 12:00  ve 13:00 - 17:00
Ziyaret Saatlerimiz: Her gün 13.00-14:00

Vizyonumuz

"Halka Hizmet, Hakka Hizmettir" anlayışıyla, Sağlıkta kalite ve Akreditasyon standartları çerçevesinde, sürekli bilgi ve teknolojisini yenileyebilen, Ülkemizde ve komşu ülkelerde güvenle anılan bir referans hastane olmaktır.

Misyonumuz

Hasta, hasta yakını ve çalışan odaklı, çağdaş tıbbi etik ilkelerini benimseyen, Sağlıkta kalite ve Akreditasyon standartlarına uygun ve katılımcı yönetim anlayışı ile bütüncül bir sağlık hizmeti sunmaktır.